נפרדים בדמעות • "לעולם, לעולם לא תנצחו אותנו"

    דוד קורצווייל| צילום: לע''מ 2 Comment on נפרדים בדמעות • "לעולם, לעולם לא תנצחו אותנו"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    GPOABF_7985

    אלפים השתתפו בהלוויתם של הקדושים שנרצחו במרכול הכשר בפריז, יואב חטאב, בן 21, פיליפ ברהאם, בן 40, יוהאן כהן, בן 22, ופרנסואה- מישל סעדה, בן 60 הי"ד – בהר המנוחות בירושלים.

    בני משפחות הקדושים הי"ד על בזה אחר זה להדליק משואות לזכר יקיריהם ולשאת כמה מילים. ואלרי, אלמנתו של הקדוש פיליפ ברהם, אמרה בצער כי "פיליפ, אהובי היקר, היה בן אדם פרפקט. בן אדם שחושב קודם על האחרים לפני עצמו. בעל מעולה ואבא שחולה על הילדים שלו וחי רק בשבילם. היום הוא עם הבן שלי. אני בוכה אבל אני יודעת שאתם כולם בוכים איתי, ואני מודה לכולכם בשביל כל זה".

    נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בהספדו כי "לא כך רצינו לקבל את פניכם בארץ. לא כך, רצינו שתבואו לארץ ישראל. לא כך רצינו לראות אתכם, שבים הביתה, למדינת ישראל, לבירתה – ירושלים. ביקשנו אתכם חיים. ברגעים אלו אני עומד מולכם, בלב שבור, נרעד וכואב, ואיתי עומדת, בוכה, אומה שלמה".

    ריבלין פנה ישירות למשפחות הנרצחים ואמר "פיליפ ברהאם, יואב חטאב, יוהן כהן ופרנסואה מישל סעדה נרצחו בערב שבת ב'היפר כשר' בפריז – בדם קר, בגלל שהם יהודים. המרצח וידא שמדובר במקום יהודי, ורק אז ביצע את הטבח. זהו רשע מזוקק. מצמית. מעורר זיכרונות רעים. זוהי שנאת יהודים לשמה".

    KBG_GPO2010 (1)

    "אמנם השבועות והחודשים האחרונים, מוכיחים שהטרור לא מבחין בין דם לדם. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך, שהטרור הזה, רודף במצהיר את בני העם היהודי. את לובשי הציצית, וחובשי הכיפה, את אוכלי הכשר ומתפללי בית הכנסת", הוסיף הנשיא. "על מנהיגי אירופה, לפעול באופן אקטיבי, ולהתחייב לנקוט, ביד קשה, להחזרת תחושת הביטחון, של יהודי אירופה".

    נתניהו אמר בהספדו: "ארבעה אנשים יקרים, ישרי דרך, אוהבי אדם. ארבעה אנשים, שכמו הקורבנות האחרים מטולוז שטמונים פה, נרצחו אך ורק בשל היותם יהודים. חייהם נגדעו בהתקף של שנאה של מרצח שפל, אבל לא נכביר מלים על הרוצח הנקלה, וגם לא על הרוצחים האחרים שקטלו חפים מפשע נוספים על אדמת צרפת, שכן מעשיהם הם שמעידים על קנאותם הרצחנית, זאת הקנאות המורעלת של תנועות הטרור של האסלאם הקיצוני שמחוללות מעשי זוועה ברחבי העולם.

    KBG_GPO2014

    אני אומר שנים רבות, ואומר זאת גם כאן היום: אלה אינם רק אויבי העם היהודי – אלה אויבי האנושות כולה, והגיע הזמן שכל בני התרבות יתאחדו ויעקרו אויבים אלה מתוכנו.

    שבתי אתמול מפאריס, השתתפתי בצעדה עם מנהיגים שבאו מרחבי העולם. אני חושב שרובם מבינים, או לפחות מתחילים להבין, שהטרור הזה של האסלאם הקיצוני מהווה איום ממשי ומוחשי על שלום העולם בו אנו חיים.

    GPOABG_5625

    ושם, בפאריס, גם נוכחתי שוב בעוצמת הרוח ובחום הלב של קהילת יהודי צרפת, קהילה שתרמה תרומה עצומה לצרפת, ושהיא מחוברת בכל נימי נפשה לעם ישראל, לתורת ישראל ולארץ ישראל – זהו החוט המשולש שלעולם לא נותק, שהבטיח את קיומנו ושהוא סוד של תקומתנו.

    ולכן, במעמד הזה ראוי שנתמקד ברוח הגדולה ששורה כאן, רוח ישראל שאומרת: לעולם, לעולם לא תנצחו אותנו. סוד כוחו של עמנו הוא האחדות הפנימית, האמונה והערבות ההדדית שקושרת בין כולנו. זהו מקור העוצמה והחוסן שלנו, חוסנו של עם עתיק שגבר על כל מכשול ומיצר והצליח לקום מעפר". הוסיף ראש הממשלה.

    KBG_GPO2011

    יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פתח בציטוט מלא של תפילת 'אלוקי נשמה'. לאחר מכן אמר הרצוג כי "ההתקפה המחרידה, חסרת כל אנושיות, שגבתה את חייהם של היקרים לכם, היא חוליה נוספת בשרשרת זוועות שהתרחשו בשנה האחרונה נגד העולם החופשי. קו ישיר מחבר בין מתקפות המחבלים על פריז לבני העוולה שפרצו לפני כחודשיים לבית הכנסת בשכונת הר נוף וירו במתפללים לבושי טלית. השנאה היא אותה שנאה יוקדת, המטרה היא אותה מטרה: לפגוע בכל מי שחושב, חולם או מתפלל אחרת ממנו, בין אם הוא יהודי, נוצרי או מוסלמי".

    בנו של הנרצח סעדה אמר כי "אבא שלי היה אדם נדיב ששם את כולם לפניו. הוא אהב את ישראל והוא ממש רצה לגור פה ורצה לאסוף אנשים יחד. עכשיו הוא כאן ואני בטוח שהוא מאוד שמח להיות כאן איתכם".

    KBG_GPO2013

    את צרפת מייצגת בטקס השרה סגולן רויאל, מבכירי הממשלה הצרפתית, ולצדה שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב.

    לפנות בוקר ארונות הקדושים נחתו בנמל התעופה בן גוריון, ולאור בקשת המשפחה ובשל קרבתם להגר"מ מאזוז, הלווייתו של הקדוש יואב חטאב הי"ד, התקיימה הבוקר בשעה 8:00 מישיבת כיסא רחמים בבני ברק, שם הספידו ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, הגאון רבי צמח מאזוז, הגאון רבי גבריאל סרוסי, וח"כ אלי ישי – יו"ר מפלגת 'יחד-העם איתנו'.

    נתניהו



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איפה היו כל ראשי ממשלה הנשיאים והשרים למיניהם כשהיה את הלוויה של ארבעת הקדושים שנרצחו בבית כנסת בהר נוף????????

    2. 1

      למגיב מס׳ 1. בהלווית הקדושים בהר נוף הגיעו רק אלו שבאמת באו לכבד את זכרם של הנרצחים כדוגמת נשיא המדינה שעל אף שהודיעו לו שלא יתאפשר לו להספיד הוא הגיע ללוות את המתים ולקיים מצוות לווית המת מה שאין כן כל שאר הפוליטיקאים ברגע שהובהר להם של ספיד הם לא יוכלו ממילא הון פוליטי הם לא יעשו בהלוויה הם בחרו שלא להשתתף. גם ההחלטה לקיים הלוויה ממלכתית לקדושים מצרפת היא בשביל לקדם קמפיין בחירות של נתניהו וחבורתו. לצערנו אנו חיים בעולם ציני ואכזר.